-->

2015. december 25., péntek

Karácsonyi Payzer novella

*2015. 12. 24.*
Ki más is lehetne ilyen szerencsétlen, mint én, hogy az utolsó ajándékot Szent este napján akarom megvenni. Szerintem mondanom sem kell, hogy az egész bevásárlóközpont tele van, még lépni is alig lehet. Hogy mit is keresek Szent este napján egy plázában? Igazán egyszerű a válasz. A nővéremnek, Sarahnak semmit nem tudtam még venni. És nem azért mert elfelejtkeztem róla. Hanem, mert úgy volt, hogy csak két ünnep között fogunk találkozni, mivel a karácsonyt a vőlegénye szüleinél fogják tölteni. Mégis, utolsó pillanatban felhívott Sarah, hogy mégis velünk fog ünnepelni. És mivel még nem vettem neki semmit, így amilyen gyorsan csak tudtam, elindultam vásárolni. Alig lehet délelőtt 10 óra, a boltok mégis tele vannak. Ilyen tömegben pedig lehetetlen normálisan nézelődni, nemhogy venni valamit. De nem adhatom fel.
Csak holnap megyek haza anyuékhoz, így a Szent estét egyedül töltöm, amit nagyjából csomagolással fogok tölteni, és majd a háttérben fog szólni az All I Want For Christmas, hogy a minimális karácsonyi hangulatom azért meglegyen.
Mikor már a harmadik körömet tettem meg a hatalmas lázában, kezdtem feladni. Viszont ahogy elhaladtam a TOPSHOP előtt megakadt a tekintetem a kirakaton. Egy gyönyörű bordó-arany, combközépig érő ruha volt ott, egy hozzáillő gyönyörű mélyvörös borítéktáskával. Azonnal beleszerettem. És teljes mértékben eltudtam volna képzelni Sarah-n. Mosolyogva mentem be az üzletbe – ami nem meglepő módon tele volt – és egyből egy eladót kerestem tekintetemmel. Ahogy megláttam egyet, egyből oda is mentem hozzá.
- Jó napot! Tudna segíteni? – szólítottam meg, amint odaértem hozzá. Az eladóhölgy kedves, mégis kicsit erőltetett mosollyal nézett rám.
- Persze, mondjad nyugodtan.
- Azt a bordó-arany ruhát szeretném, ami kint van a kirakatotokban – mutattam hevesen a kirakat felé.
- Sajnálom kisasszony, de az le van foglalva, és sajnos nincs is több darabunk belőle – szabadkozott egyből.
- Akkor mégis miért van kirakva? – kérdeztem enyhe éllel a hangomban. Egyszerűen felbosszantott a tudat, hogy az egyetlen ajándék, aminek a nővérem örülne is, nem vehetem meg, mert valaki már rég lefoglalta.
- Az összes ruhánk, ami ki van állítva, az mind foglalt ruha. Csak némelyikből még van a voltban is. Abból speciel nincs. Sajnálom.
- Ezt nem hiszem el! – sóhajtottam fel hangosan és dühösen.
- Sajnálom kisasszony! – kért bocsánatot ismét.
- Nem a maga hibája. De egyszerűen nem tudom felfogni, ha nincs az üzlet olyan áru, akkor minek kell kirakni? Ezt megtudja nekem magyarázni? – oké, úgy viselkedek, mint egy hisztis, menstruáló liba, de valamiért igazán dühített ez az egész szituáció.
- Elnézést, valami probléma van? – hallottam meg egy hangot, ami igazán ismerősen csengett, de nem tudott foglalkoztatni. Rá se néztem az illetőre, hanem még mindig az eladót szuggeráltam a szemeimmel.
- Nincs, csak a hölgy nem képes felfogni, hogy nincs olyan ruha, amit Ő kér, mivel a megrendelő már több hónapja lefoglalta – válaszolt a férfinak kényesen a nő, mire én csak a szememet forgattam.
- Arról a bordó ruháról van szó a kirakatban?
- Igen uram, amit maga rendelt meg – erre a mondatára felkaptam a fejemet, és az említett férfira néztem. A szám tátva maradt amint megláttam. Liam Payne. A férfi, akivel két és fél évig voltam együtt. Több, mint egy éve nem láttam. Megváltozott. Sokkal férfiasabb lett, és ahogy elnézem a karját, tetkókkal is gyarapodott. Borostája tökéletes, ahogy a haja is. Egy sima szürke póló volt rajta, ami kiemelte mellkasát, és feszült bicepszén. Tökéletes kondiban volt, nem kérdés, hogy edzeni jár.
- Akkor kérem, adja oda a hölgynek. Épp azért jöttem, hogy lemondjam a rendelésemet.
- Biztos ebben? – nem zavart már az eladó, csakis Liamet néztem, ahogy egészen konkrétan megmenti az életemet.
- Szerintem érthetően beszéltem, szóval csomagolja be a hölgynek a ruhát és a táskát, hadd tudja megvenni.
- Azonnal csinálom – bólintott egyet a nő, és már ott sem volt.
- Köszönöm – néztem hálásan Liamre.
- Semmiség – kacsintott rám, majd hirtelen megölelt. Nem tudtam, mire vélni cselekedetét, de hiányzott már az ölelése, így egyből viszonoztam. – Istenem, de rég láttalak, Danielle.
- Nekem mondod? – nevettem bele vállába. Elváltunk egymástól és csak néztük egymást.
- Megváltoztál – szólalt meg.
- Én változtam meg? Nem tudom ki gyúrta ki magát, és varratott még tetkót – nevettem fel, mire Liam is elmosolyodott.
- Parancsoljon, kisasszony. A pénztárnál tud fizetni. – jelent meg ismét az eladó egy dobozzal, majd el is tűnt. Liammel beálltunk a sorba, majd mindenféle jelentéktelen dologról kezdtünk el beszélni, majd ahogy kitértünk a boltból Liam felém fordult.
- Nincs kedved meginni egy kávét? Úgyis rég beszélgettünk, szerintem mindkettőnknek jót tenni – szerintem, ha otthon éppen anyuék rám várnának az ebéddel, vagy bármi mással, még úgyis igen mondtam volna neki. Bólintottam egyet, majd elindultunk egy kávézó felé, ami a plázában volt. Mint minden más, ez is tömve volt emberekkel.
- Nem megyünk át inkább hozzám? Szerintem hamarabb kapunk kávét otthon, mint én – csúszott ki számon egyből az ajánlat. Igen, tudom. Elhamarkodottan beszéltem.
- De, persze. Kocsival vagy?
- Igen.
- Én is, szóval majd akkor nálad találkozunk, úgy jó? – kérdezte, miközben már a parkoló felé vette az irányt. – Ugye nem költöztél még el?
- Nem, nem költöztem el. Akkor majd nálam találkozunk! – mondtam, majd elindultam a kocsim felé.
Egész kocsiúton csak gondolkoztam. Éppen hazafele tartok, hogy otthon kávézzak egyet a volt barátommal, aki nem mellesleg életem első nagy szerelme volt, és ha úgy nézzük, akkor utolsó is. Hiányzik. De kinek nem hiányozna egy olyan srác, mint Liam? Két és fél évig voltunk együtt, teljes boldogságban. Bárkinek hiányozna egy olyan párkapcsolat. Viszont Liam ismét megtalálta boldogságát Sophia mellett, aminek én is örültem. Bármennyire fájt ez első néhány hónap, utána rájöttem, hogy mindkettőnknek úgy a legjobb, ha külön utakon folytatjuk az életünket.
Ahogy megérkeztem a házamhoz, leparkoltam a feljáróra, majd siettem is be, hogy mindenféle szemetet eltüntessek a nappaliból és elkezdjem a kávé lefőzését. Minden ajándékot, ami a nappaliban volt szerte szét, egy kupacba raktam, a csomagolópapírokat beraktam a fiókba, és egyből emberibb kinézete volt a nappalinak.
Ahogy öntöttem ki a kávékat bögrébe, pont akkor szólalt meg a csengő. Számomra is hihetetlen, hogy ennyivel hamarabb értem haza, mint Liam. Mentem is a bejárati ajtóhoz, hogy kinyissam. Liam mosolyogva állt az ajtónál, ami nekem is mosolyt csalt az arcomra.
- Bocsi, hogy később értem ide, csak még hazadobtam néhány szatyrot – szabadkozott egyből.
- Semmi baj, a kávé épp most főtt le. Ülj le a nappaliba, hozom is a bögréket – invitáltam be, és mentem a kávékért. Ahogy visszamentem a nappaliba Liam éppen a kandallómon kirakott képeket nézegette. Megköszörültem a torkomat, hátha észrevesz. Sikerrel jártam, mivel hátra fordult hozzám. Letettem a bögréket a dohányzóasztalra, majd odaléptem mellé.
- Kint hagytad ezt a képet? – mutatott az egyik közös képünkre.

- Igen. Szeretem nézni ezeket a képeket, amik ide ki vannak rakva. Mindig jobb kedvem lesz tőlük. De gondolom, csak én vagyok olyan idióta, hogy az exével közös képe a kandallója felett virít – nevettem fel kínomban.
- Nem, dehogy. Én is kint hagytam volna egy közös képünket, csak…
- Csak Sophia nem nézte volna jó szemmel. Tudom – mosolyogtam rá. – Na, gyere! Kifog hűlni a kávé – bólintott, majd letelepedtünk a kanapéra.
- Mit tettél bele? – kérdezte.
- Egy cukor, kis tej – válaszoltam mosolyogva, mire elismerően bólintott.
- Látom, nem felejtettél. Na de, mesélj egy kicsit Dani! Mi történt veled az elmúlt évben? – kortyolt bele kávéjába.
- Semmi nagydolog. A táncolás kissé háttérbe szorult nálam, és inkább a blogommal kezdtem el foglalkozni. Elkezdtem a YouTube-ra is videókat csinálni. Nagyjából ennyi.
- És hogy-hogy itt vagy és nem a szüleidnél?
- A Szent estét egyedül akartam tölteni. Úgyis csak holnap lesz nagy családi banzáj. Addig is kiélvezem itthon a nyugodt magányt – nevettem. – És te? Hogy-hogy nem anyudéknál vagy?
- Ugyanaz a helyzet, mint nálad. Holnap mennek haza a nővéreim is, így én sem megyek hamarabb.
- Liam, lehet egy kérdésem? De tényleg őszintén válaszolj.
- Ez természetes. Mondjad nyugodtan.
- Ugye nem csak azért mondtad vissza a ruha foglalást, hogy én megtudjam venni? – Liam rám nézett, majd letette kávéját az asztalra.
- Nem, nem miattad mondtam le. Mindenképpen lemondtam volna, mivel azt a ruhát Sophia-nak akartam megvenni. Néhány hónapja mentem be lefoglalni, és úgy voltam vele, hogy majd karácsony előtt elmegyek és elhozom neki. De szakítottunk, így felesleges lett volna megvenni. És úgy gondoltam, hogy valakinek jól jöhet az a ruha még. És láss csodát, neked pont kapóra jött – mosolyodott el.
- Szakítottatok? Hogy-hogy? Nem is tudtam róla. Azt tudom, hogy Louis és Eleanor szakított, de titeket nem.
- Ahogy végeztünk a turnéval minden időmet vele töltöttem. És mint kiderült, nekünk a távkapcsolat volt a tökéletes. Két hetet nem bírtunk ki folyamatosan együtt. Így úgy voltunk vele, hogy jobb, ha szétválunk.
- Sajnálom.
- Nem kell. Jobb volt most rájönni. Na, és neked nem volt senkid?
- Nem. Teljes mértékben a karrieremre koncentráltam. Nem hiányzott egy férfi az életemből.
- Nem tudom, hogy reagáltam volna, ha meglátlak mással – nevetett fel kínosan Liam.
- Miért? – nevettem fel én is.
- Danielle, azért mégiscsak te voltál az első szerelmem. Nem lett volna könnyű egy másik pasival látnom téged.
- Mert szerinted nekem könnyű volt téged Sophiaval látni? Főleg a This Is Us premieren? Mikor együtt vettük meg a ruhámat arra a filmre? Hidd el Liam, nekem tényleg rohadt nehéz volt.
- Sajnálom, Dan! Nem úgy gondoltam. Csak…
- Nincs csak Liam! Hagyjuk inkább ezt a témát – álltam fel a kanapéról, elvettem Liam üres bögréjét és bevittem a konyhába. Beraktam a mosatlanokat a mosogatóba, majd elővettem egy üveg bort. Ha folytatjuk Liammel ezt a beszélgetést, akkor nekem alkoholra lesz szükségem. Levettem a polcról két talpas poharat és visszamentem Liamhez.
- Kérsz? – kínáltam meg a borral, mire csak bólintott egyet. Öntöttem mindkét pohárba, majd az egyiket odaadtam neki.
- Danielle, tényleg sajnálom, amit az előbb mondtam. Nem fogtam fel, hogy neked mennyire nehéz lehetett azt látni, hogy én Sophieval vagyok.
- Semmi baj, Liam. Csak néhány hónapig nem voltam képes feldolgozni. A többi meg már sima úgy volt.
- Tényleg, szívből sajnálom – húzódott közelebb és magához vont egy ölelésre. Amennyire csak tudtam közelebb bújtam hozzá. Karomat dereka köré fontam, miközben Ő a hátamat simogatta. Percekig voltunk így, majd elhúzódtam tőle.
- Ez furcsa volt – mosolyogtam rá, de Liam arcán nem láttam mosolyt. Tekintette ajkaim és szemeim között cikáztak. Ajkaim elnyíltak egymástól, és csak Liamet néztem. Vártam. Vártam, hogy mit fog csinálni. Meg teszi e az első lépést. Megnyalta száját, majd fejével egyre közeledett felém. Nem tiltakoztam. Ajkai találkoztam enyémekkel. Vadul kaptam utána. Szükségem volt erre. Túl sok idő telt el azóta, hogy vele voltam. Csak a pillanatnak akartam élni. Nem érdekel, hogy mi fog történni holnap, vagy akár a következő órába. Most csak az számított, hogy ismét Liam ajkait ízlelgethettem.
- Hűű – távolodott el tőlem Liam. – Na, ez volt a furcsa.
- Sok régi emlék, mi? – húzódtam vissza az eredeti helyemre.
- Túl sok – nevetett fel, majd belekortyolt a borába. – De, meglepően kellemes volt.
- Ez most olyan volt, mintha régen rosszul csókoltam volna – nevettem, mire Liam is.
- Nem, erről szó nincs. Csak mikor azt hiszed, már nem szeretsz valakit, akkor teljesen más lesz a csókja, mint volt. De teljesen olyan érzésem volt, mint 3-4 évvel ezelőtt.
- Ezzel mire akarsz célozni? – kérdeztem rá, de nem válaszolt. Legalább is szavakkal nem. Csak ismét közelebb húzódott hozzám, és ismét megcsókolt. De most nagyobb szenvedéllyel. Hezitálás nélkül csókoltam vissza. – Lehet, hogy ez nem kéne – mondtam két csók között.
- De, kell. Mindkettőnknek szüksége van a másikra. Ne vedd el mindkettőnktől a boldogságot Danielle!
- Utálom, hogy mindig megtudsz győzni – válaszoltam, majd ismét mély csókba forrtunk össze.

Se Liam, se én nem így terveztük el a Szent esténket. De hamar rájöhettünk, hogy mégis a lehető legjobb módon alakultak a dolgok, legalábbis kettőnk között. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése